Barion Pixel

Általános szerződési feltételek (vásárlási feltételek) ÁSZF

A ccbrowhenna.hu webáruház  üzletszabályzata, általános szerződési feltételei:

 

 

1. CÉGINFORMÁCIÓK

Webáruház üzemeltetője : Czövek-Juhász Erzsébet ev.

Adószám: 57541637-1-42

Nyilvántartási száma: 56179459

Székhely: 1104, Budapest, Harmat utca 156. 9/36

Email:  info@shopmed.hu , info@hennaszemoldokfestek.hu

Webáruház címe: www.shopmed.hu és  www.ccbrowhenna.hu

 

2. VÁSÁRLÁS AZ ÁRUHÁZBAN

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni a Kosárba gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel.

A kosár tartalma

A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele. A kosár tartalma ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a Megrendelés gombra kell kattintani. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelő adatait nem adta meg.Kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet, és különösen fontos, hogy olyan (mobil) telefonszámot adjon meg itt, amelyen napközben is el lehet Önt érni. A csomagfutár fel fogja hívni, ha nem talál otthon senkit, hogy egyeztessen a csomagátadás pontos helyéről és időpontjáról. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk Önnek, amelyen a vevő címe megegyezik a szállítási címzettel. Ha a szállítási cím és vevő nem azonos, kérjük, töltse ki a számlázási adatokat is. Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni.

A rendelés elfogadása

A rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt egy emlékeztető e-mailben tájékoztatja. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a e-mailben vagy a megadott telefonszámon megkeresi Önt.

 

A Webáruház rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:

- E-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban.

Közvetített szolgáltatások

A Czövek-Juhász Erzsébet ev. továbbiakban Üzemeltető által kibocsátott számlák a társaságunk által nyújtott szolgáltatások vonatkozásában - különös tekintettel a kiszállítás költségeire - közvetített szolgáltatásokat tartalmazhatnak.

Teljesítés

A Üzemeltető által, a távollévők között kötött szerződéseink (csomagküldés) vonatkozásában kibocsátott számlák teljesítési ideje minden esetben a küldemény csomagolásának vagy feladásának napja.

3. A TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSI MÓDJAI, KÖLTSÉGEI

Házhoz szállítás

Cégünk igyekszik a csomagolási és postaköltségeket a minimálisra csökkenteni. A csomagokat a GLS futárszolgálattal szállítjuk ki, de egyes csomagok kiküldésénél más futárszolgálatokkal is kapcsolatban állunk.

 Amennyiben a futár a kiszállítási címen nem tudja átadni a csomagot, telefonálni fog, hogy az új átadásról egyeztessenek, illetve sms-ben is értesíti a címzettet amelyben megtalálható a központi ügyfélszolgálati telefonszáma mellett a saját telefonszáma is. Ha ezt felhívja, biztosan meg tudnak beszélni olyan időponton és helyszínt, ahol az átadás-átvétel gond nélkül lebonyolítható. A futárok rendkívül rugalmasak és segítőkészek, hiszen anyagilag is érdekeltek abban, hogy a címzetthez garantáltan a leggyorsabban eljusson a csomag. Ezért a futár mindent meg is tesz ennek érdekében. Ha végképp elérhetetlennek bizonyult a megrendelő, csomagja 5 napig a legközelebbi depóban kerül elhelyezésre. A futár még két alkalommal megpróbálja a kézbesítést, de ha 5 nap alatt senkit nem tud elérni, és senki nem jelentkezik a csomagért, visszaszállítják a feladónak, jelen esetben az Üzemeltetőnek.

Házhoz szállítási költség

A Üzemeltető által kiszámlázott szállítási költség közvetített szolgáltatást tartalmaz.

 

  • A házhoz szállítás díja: 1190 Ft (belföldön) 
  • Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez a megrendelt termék, termékek árán kívül az utánvételi díj a rendelés értékéhez hozzáadódik. Az utánvétes szállitás dija: 1490 Ft (belföldön)
  • GLS csomagpont ávtétel 1190 Ft az oldalon történő bankkártyás fizetés után

 

Személyes átvétel

Személyes átvételre nincs lehetőség, kérem válasszon kedvező házhozszállítási lehetőségeink közül.

Szállítási határidők

A termékek jelentős része állandóan van készleten, ám egy kisebb részüket nekünk is csak megrendelésre szállítják. Átlagos esetben a megrendelt termékeket 2-5 munkanap alatt ki tudjuk szállítani, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon.

MINDEN esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Ha csak mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk.

Téves megrendelés

Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja.

 

Csomag újrakézbesítés

Amennyiben mi elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 5 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre, és mi "bukunk" rajta egy szállítási költséget. Előfordulhat, hogy nem kap értesítőt, vagy nem találja meg a szállítónk a címet, zárva az ajtó, nem tartózkodik senki a megadott címen, elutazott külföldre stb. Ilyen esetben, amennyiben ezt Ön kezdeményezi, a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával elküldjük Önnek. De csakis akkor indítjuk útjára ismét a csomagot, ha annak ellenértéke a bankszámlánkon (átutalással) jóváíródott! Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, Áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.

4. HIÁNYOS, SÉRÜLT CSOMAGOK

Az Üzemeltető maximális körültekintéssel, az elvárt legjobb anyagok felhasználásával csomagolja be a termékeket. Csakis kifogástalan állapotú, új termékeket teszünk a csomagba. A csomag mindig sérülésmentesen kerül feladásra a szerződött szállítmányozó partnerünkön keresztül. A szállítmányozás során azonban néha előfordulhatnak sérülések vagy a nagyszámú csomag feladása miatt ritkán előfordulhat, hogy a csomagból hiányzik valamely termék vagy nem a számlán feltüntetett termék kerül csomagolásra (termékcsere).

4.1. A csomagon láthatóak külsérelmi nyomok

A csomag átvételekor - még a futár jelenlétében - alaposan vizsgáljuk meg a csomagot, látható külsérelmi nyomokat keresve (hiányzó vagy sérült ragasztás, benyomódott oldalak vagy sarkok, szakadások, látható sérülések, folyadékfoltok a csomagoláson, stb). Amennyiben a csomagon látható külsérelmi nyomot talál, a futár jelenlétében kárfelvételi jegyzőkönyvet kell készíteni. Ennek hiányában nem áll módunkban kicserélni a sérült vagy hiányzó termékeket. Jegyzőkönyv nélkül az Üzemeltető nem tudja igazolni a futárszolgálat felelősségét ezért a hibás/hiányos termékek újraküldését vagy a vásárlás értékének részben- vagy egészben történő visszafizetését sem tudja vállalni. Ilyen esetben minden felelősség a vásárlóé. Kérjük, alaposan vizsgálják meg a csomagjaink - kívülről, a futárszolgálat munkatársa jelenlétében!

4.2. A csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok

Amennyiben a csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok, úgy a csomagot átvehetjük és a futár nem várhatja meg annak kibontását. A futár távozása után kibontott - kívülről sértetlennek látszó - csomag belső sérüléseit vagy egyéb problémákat ügyfeleink 7 napig jelezhetik az Üzemeltető  elérhetőségeinek egyikén. Célszerű a sérülésről fényképet is készíteni és azt is eljuttatni hozzánk a sérülés pontos leírásával együtt.

Terméksérüléssel, hiányzó termékekkel vagy termékcserével kapcsolatos értesítést csak az átvételt követő 7. napig tudunk elfogadni és díjmentesen intézni.

A csomagok átvételének helyes módja és sorrendje:

- A csomag látható külsérelmi nyomainak alapos megfigyelése.

- Látható sérülés esetén kárfelvételi jegyzőkönyv felvétele (és a csomagfelvétel esetleges megtagadása).

- Látható külsérelmi nyom hiányában a csomag utánvét kifizetése a futárszolgálat munkatársának (amennyiben utánvétes a csomag).

- A csomag átvétele (aláírással történő igazolás).

- A futár távozása után csomag haladéktalan kibontása.

- Sérült, hiányzó vagy elcserélt termékekkel kapcsolatban az átvétel napját követő hét napig értesítő (és lehetőség szerint fénykép) küldése az Üzemeltető részére.

Társaságunk a fentiek szerint jelzett hibákat a futárszolgálat kárrendezési osztályával csak az átvétel napján beérkezett reklamációk és bizonyítékok alapján tudja rendezni (a futárszolgálat ilyenkor megtéríti az Üzemeltető részére a sérült termékek árát, ezért mi is díjmentesen tudjuk Önnek újraküldeni a sérült terméket).

 

5. FIZETÉSI MÓDOK

Webáruházunkban többféle módon is fizethet a kiszemelt termékekért, így majdnem minden esetre kínálunk megoldást.

5.1. Utánvétes megrendelés fizetés a termék átvételekor

Ilyen esetekben a teljes összeget a csomagfutárnak kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.  Ezért a termékek megrendelésekor nem, csak kiszállításkor történik meg a fizetés, készpénzben a futárszolgálat munkatársának/szerződött partnerének. Kérjük, győződjön meg arról, hogy a kifizetés ténylegesen a jogviszonyban álló személynek történik meg. A fizetést bárki intézheti, aki a csomagot átveszi. Ha nem vagyunk elérhetőek, lehet ez a szomszéd, barát, esetleg a munkahelyen az egyik kollega. Fontos! A futár csak abban az esetben adja át a csomagot, ha az utánvét rendezve lett. Amennyiben elfelejtettünk pénzt hagyni ismerőseinknél, a futárnak nincs mérlegelési lehetősége, a csomagot vissza fogja szállítani nekünk. Az utánvét előnye, hogy nem kell bankkártyával rendelkeznünk a fizetéshez.

 

5.2. Banki utalás, előre utalással

Hasonlóan a fenti utánvétes rendeléshez, itt sem szükséges bankkártya a rendelés kifizetéséhez. Banki utalás választása esetén a rendelés értékét előre el kell utalni cégünk számlaszámára. A rendelést csak az összeg beérkezése után kezdjük feldolgozni! Praktikus fizetési mód, ha nagy értékben vásárolunk, és nem szeretnénk a futárnak fizetni. De jól jöhet abban az esetben is, ha egy harmadik személy veszi át a csomagot, akinek nem szeretnénk pénzt adni. Ezzel a fizetési móddal praktikusan előre lerendezhetjük a vásárlás összegét, így a csomagot a futár már csak át fogja adni kiszállításkor.

Bankinformáció belföldi utalások (GIRO) esetén:

Számlatulajdonos: Czövek-Juhász Erzsébet

Bankszámlaszám (HUF): 11773456-00805025 

Kérjük, az utalás közleményében mindig tüntesse fel a nevét, a megrendelés azonosítót, vagy a számla / díjbekérő számát.

5.3. Bankkártyás fizetés - weboldalon keresztül

Webáruházunk a Barion bankkártyás fizetési rendszerét használja. A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni online áruházunkban. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Csak azok a a MasterCard illetve a VISA termékcsaládba tartozó bankkártyák használhatóak, amelyeket a bank támogat: MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron , Amex (melynek interneten történő használata a kibocsátó banktól függ. A kibocsátó bank határozhatja meg, hogy engedélyezi-e a kártyát internetes, úgynevezett 'Cnp'-'Card not present' típusú tranzakciók végzésére), internetes kártyák (webkártyák, pl. CIB Internetkártya). A fizetés gyors és biztonságos. Csak bankkártyánk limitje (ha van ilyen beállítva) korlátozza, mennyiért tudunk vásárolni. 

 

Sikeres bankkártyás fizetésnél az Üzemeltető azonnal értesítést kap a rendelésről, így meg tudjuk kezdeni a feldolgozást. Ha azonban a rendelés közben a vásárló nem tölti ki a bankkártyás fizetési oldalt, vagy elhagyja az oldalt (elnavigál onnan), akkor a rendelés törlődik, azaz "sikertelen tranzakció" státuszt kap. Ha mindez technikai hiba miatt történik, kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk, hogy segíthessünk a rendelésben.

6. ELÁLLÁSI JOG, FELMONDÁS

Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el. Az eladó köteles a vásárlót tájékoztatni az (interneten) boltban vásárolt termékkel kapcsolatos elállási jogáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján.

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a vásárló egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a az Üzemeltető az általa kifizetett összeg visszatérítését a szállítási költség nélkül. 

Mely időponttól gyakorolhatja a vásárló elállási jogát?

Termék megrendelése esetén az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül élhet a vásárló elállási jogával. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele.

 Mikor hosszabbodik meg a 14 napos elállási határidő?

Amennyiben a az Üzemeltető a termék kiszállításáig nem bocsátja a fogyasztó rendelkezésére az ún. írásbeli megerősítést (jelen okiratot). Ebben az esetben ugyanis a fogyasztó az elállási jogát az írásbeli megerősítés kézhezvételének napjától számított nyolc munkanapon belül, legfeljebb azonban az elállási határidő kezdő időpontjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.

Kipróbálhatja-e, használhatja-e a vásárló terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt a vásárló megbizonyosodhasson arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát acsomagolás óvatos felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogának elvesztéséhez. Amint eldöntötte a vásárló, hogy nincsen szüksége a termékre,ezt követően már ne használja, óvja meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudja azt részünkre visszajuttatni. Megbontott tesztet, higiéniai terméket, vitamint, táplálék kiegészítőket indokolt esetben, csak rejtett, a használat során kiderülő gyári hiba esetén tudunk visszavenni.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket hiánytalan csomagolásában viszont a fogyasztóvédelmi törvény értelmében kozmetikumok esetén nem állhat el a fogyasztó a szerződéstől. Viszont fontos tudni, hogy a higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékeket is visszaküldhetjük, amennyiben a csomagolást, a védőfóliát még nem bontottuk fel, vagyis a terméket még nem vettük használatba. 

A Vevő kötelessége, hogy a terméket megkímélt állapotban juttassa vissza, az értékcsökkent, sérült termék vételárát Eladó nem fizeti vissza. Eladó kéri Vevőt az eredeti csomagolás megőrzésére. Az elállás jogának érvényesítéséhez nélkülözhetetlen a számla megléte.

Kozmetikai, higiéniai termék vásárlásánál a Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a termék csomagolását felbontotta, kipróbálta. Kizárólag bontatlan, nem kipróbált és hiánytalan termék esetén élhet az elállási jogával.

Amennyiben a termék sérült, hiányos vagy nem azt kapta, amit rendelt, kérjük, haladéktalanul értesítsd az Eladót. Ebben az esetben azonnal, díjmentesen kicseréljük.


Milyen formában kell a vásárlónak közölnie az Üzemeltetővel  a szerződéstől való elállását?

 Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségeinkre: Czövek-Juhász Erzsébet ev.  székhely: 1104, Budapest, Harmat utca 156. 9/36  E-mail: info@hennaszemoldokfestek.hu

Mit tegyen a vásárló a termékkel?

A termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.

 

Mik az elállás joghatásai?

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által fizetett összeget, kivéve a szállítási díjat, mert az közvetített szolgáltatás, amelyet Ön nem nekünk hanem a futárszolgálatnak fizette cégünkön keresztül.  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles az Üzemeltető számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta a vásárló, az Üzemeltető kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.

 

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor a vásárló nem gondolhatja meg magát a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után.

 Milyen esetekben nem biztosítja a törvény az elállási jogot?

Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében sem élhet a vásárló elállási jogával, ha a 14 napos elállási határidő lejárta előtt az Üzemeltető a teljesítést a vásárló kifejezett beleegyezésével, hozzájárulásával megkezdte.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet alapján

 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

(2) Az 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

7. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS - TÁJÉKOZTATÓ A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL

Ebben a kategóriában háromféle szakkifejezéssel találkozhatunk. Ebből a jótállást (garanciát) ismerik a legtöbben. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában (és csakis ezeknél) 1 éves kötelező garanciát ír elő. A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótálláson kívül számos termékre vállalunk jótállást (garanciát), 1-5 évre. A jótállás időtartama minden esetben a termék adatlapján található meg.

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén a Ptk.  alapján az Üzemeltető   jótállásra köteles.

 Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jogosult jótállási igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Üzemeltetővel közölni. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

 

Mit jelent a három munkanapon belüli csereigény?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigény csak a 10.000 Ft. fölötti tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Társaságunk felhívja figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként Önt a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

 Ki viseli a jótállási időn belül (vagy akár azon kívül) a hihás termék szállítási költségeit?

A hibás termék gyártónak vagy forgalmazónak történő visszaküldését, és a megjavított/cserélt termék küldését minden esetben a vásárló fizeti. az Üzemeltető . a futárszolgálattal történő visszaküldés megszervezését vállalja, de ennek a díját a vásárló fizeti.

 

A kellékszavatosság és termékszavatosság kevésbé ismert fogalmak. A két fogalom a gyártónak a termék hibája miatti közvetlen, szavatossági természetű helytállását a fogyasztóval szemben. Ha hibás a vásárolt termék, nemcsak az eladóhoz fordulhatunk javítási vagy csere-igényünkkel, hanem a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz, még akkor is, ha a termékre nincs jótállás (garancia). A termékszavatosság a kellékszavatosságnál szűkebb fogalom, és míg a termékszavatosság csak az ingóságok (leggyakrabban fogyasztási cikkek) hibája esetén ad lehetőséget igényérvényesítésre, kellékszavatosság, azaz hibás teljesítés esetén a jogosult bármilyen szolgáltatás hibája esetén érvényesítheti a törvényben meghatározott igényeit. A kellékszavatosság tehát a szerződő féllel (általában ő az eladó) szembeni igényérvényesítésre, a termékszavatosság a gyártóval vagy forgalmazóval szembeni igényérvényesítésre nyújt lehetőséget.

 

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza); rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása; helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

 

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A hibás illetve javított/cserélt termék el- és visszaszállításáról a forgalmazó gondoskodik, de a szállítás költségeit minden esetben a vásárló fizeti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

 

7.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) szabályai szerint, kizárólag az Üzemeltető  által gyártott termékek esetében.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor Társaságunk felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Üzemeltető szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

7.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered vagy

- a termékhiba nem rendeltetésszerű használatból ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. Az Üzemeltető számára előzetesen megvizsgált és jótállási időn belül átvett termékek esetében minden esetben átvételi jegyzőkönyv készül, amelyet az átadónak alá kell írnia. A javított termékekről a vásárlót minden esetben email-ben értesítjük. Az értesítést követően az átvett termékeket - visszajelzés hiányában - 14 napig van módunkban tárolni, ezt követően megsemmisítjük azokat és az okozott esetleges károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

 

9. PANASZKEZELÉS

Panaszával, a következő elérhetőségeken kereshet meg minket: info@hennaszemoldokfestek.hu Amennyiben nem elégedett panaszának kezelésével, úgy a következő hivatalokhoz fordulhat:

- Kőbányai Polgármesteri Hivatal Jegyzője. 1102 Budapest, Szent László tér 29. Telefon:  06 1 433 8202          E-mail: hivatal@kobanya.hu

- Fogyasztóvédelmi hatóság. 1088 Budapest, József krt. 6. Tel.: 06-1-4594800

- Pest megyei Békéltető testület. 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8, 3 em. 331. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 81., Tel.: 06-1-2690703

- Mediáció - Mediátorpont. 1016 Budapest, Gellérthegy utca 2a.

 

A Szolgáltató semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget a helytelen használatból származó esetleges sérülésekért, kellemetlenségekért, károkért. Azok megtérítésére nem kötelezhető.

Amennyiben használat során a vásárló bármilyen rendellenességet tapasztal, azonnal köteles felfüggesztenie a termék használatát és jelezni azt a Szolgáltató illetve a háziorvosa felé. A Szolgáltató nincs felhatalmazva egészségügyi szakvélemény megfogalmazására, így egészségügyi rendellenesség esetén a vásárló háziorvosának útmutatása a kötelezően követendő.


 

10. HÍRLEVÉL

A Shopmed webáruház regisztrált felhasználóinak havi rendszerességgel, automatikusan hírlevelet küldhet. Ebben a webshop életével kapcsolatos kiemelt eseményekről, és az aktuális vásárlási lehetőségekről tájékoztatjuk Önöket. Ha nem kíván hírlevelet kapni, akkor ne pipálja ki ezt a funkciót.

 

11. ADATVÉDELEM, ADATFELDOLGOZÁS

Az Üzemeltető adatvédelmi tájékoztatóját weboldalunkon találhatja. A Vásárlók adatairól az Üzemeltető , mint Adatfeldolgozó meghatározatlan ideig saját részére nyilvántartást vezet. A vásárlói adatok vonatkozó része a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez bennünket). A szerződéseket az Üzemeltető elektronikus nyilvántartásában iktatja és archiválja, ezzel biztosítva a szerződés adataihoz való utólagos hozzáférés lehetőségét.

 

12. A SZERZŐI JOG VÉDELME

Az internetes oldalunkon közzétett saját készítésű termék-fényképek nyilvános felhasználása az Üzemeltető írásbeli engedélye nélkül tilos. Ezen fényképek kizárólagos felhasználási joga az Üzemeltető tulajdonában van, bármilyen módosításuk, vagy újraközlésük szigorúan tilos.

 

Az internetes oldalunkon közzétett szöveges tartalom az Üzemeltető szellemi tulajdona. A szöveg egészének vagy részleteinek írásbeli engedély nélküli nyilvános felhasználása tilos.

 

Az Üzemeltető csak a saját-, illetve a forgalmazók által biztosított hivatalos termék-fényképeket és a leírás-részletek magyar fordítását teszi közzé - a forgalmazó hozzájárulásával. A gyártói leírásokhoz az Üzemeltető saját információi és tudástára alapján hozzáadott szöveges és képi információkkal járul hozzá, ezek az Üzemeltető szellemi tulajdonát képezik.

 

Az internetes felületen történő vásárlás semmilyen szellemi tulajdonra való jog átruházását nem jelenti.

 

13. OLDALFRISSÍTÉSEK

Az utolsó frissítés dátuma: 2019.01.02. A dátum csak az üzletszabályzatunk utolsó frissítésének dátuma, a www.shopmed.hu oldal folyamatosan (naponta akár többször is) frissül.

 

14. JOGFORRÁSOK

- Az Európai Parlament és a Tanács 1999/44/EK irányelve

- 2013. évi V. törvény

- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről

- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

- 1272/2008/EK rendelet

 

Jogi nyilatkozat

Szerzői jogok

Webáruház Tulajdonos oldalain megjelenő anyagok tartalmát, a fotókat és adatokat szerzői jog védi. Másolásuk valamennyi formája, adatrendszerekben való tárolása, más internetes oldalakon történő közzététele, bármilyen formában történő felhasználása - a személyes használatot meghaladó mértékben - kizárólag Webáruház Tulajdonos előzetes írásbeli engedélyével történhet. Jelen weboldal többek között a következő szerzők szerzői jog védelme alatt álló szöveges, grafikai, vagy egyéb alkotásait tartalmazhatja: Shopmasters-Informatika Kft.

Altalános felelősség korlátozás

Webáruház Tulajdonos oldalait mindenki csak saját felelősségére látogathatja illetve használhatja. Webáruház Tulajdonos oldalain közölt esetleges téves vagy megtévesztő tartalomból-, a weboldalai és szolgáltatásai használatából-, azok használatra képtelen állapotából-, meghibásodásából-, szüneteléséből- vagy megszűnéséből eredően a felhasználókat ért bárminemű veszteségért, közvetlen vagy esetleges következményekkel járó kárért felelősséget nem vállal. (Ezen megállapításunk nem vonatkozik a külön megállapodással vagy szerződéssel szabályozott szolgáltatásainkra - melyekkel kapcsolatban Webáruház Tulajdonos a szerződésekben foglaltak szerint jár el és felel.)

Kockázat

Webáruház Tulajdonos szolgáltatásait igénybe vevő felhasználók tudomásul veszik, hogy az adattovábbítás folyamán adatok elveszhetnek, megsemmisülhetnek, esetleg illetéktelen kezekbe kerülhetnek, valamint az Internet nyilvános jellegéből adódóan idegen behatolások történhetnek a rendszerbe, így a felvitt adatok (személyes adatokat is beleértve) illetéktelen kezekbe kerülhetnek. Ilyen esetekben Webáruház Tulajdonost semmilyen felelősség nem terheli, ez irányú kockázattal a felhasználó tisztában van, és ezt a kockázatot a szolgáltatás igénybevételekor vállalja.
Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy az adatok biztonságban legyenek, tárhelyünket és weblapunkat szakemberek kezelik és a rendszereket rendszeresen frissítik. Az adatokat harmadik félnek önszántunkból nem adjuk ki - kivéve a hatóságoknak, ha arra megfelelő felhatalmazásuk vagy engedélyük van.

Tájékoztatjuk, hogy Webáruház Tulajdonos jelen weboldalát csak a fentiek elfogadása esetén használhatja!